A mystery shopping az ügyfeleknek nyújtott áru és szolgáltatások minőség-ellenőrzésének hatékony eszköze a kiskereskedelemben, a szolgáltatóiparban és más ágazatokban. A kiderített információk alapján könnyen beazonosíthatók a gyenge pontok, és lehetőség nyílik javításra irányuló intézkedések meghozatalára. A mystery shopping így bizonyos értelemben az ügyfélszolgálat leltárának tekinthető.
A szolgáltatás titkos látogatásokból áll, amelyek során az ügynök-specialista (ún. mystery shopper) úgy tesz, mintha hétköznapi ügyfél lenne. Ezek a speciális vizsgálatok megismételhetők, és a folyamatos kiértékelésüknek köszönhetően a szolgáltatások színvonalának jelentős javulása érhető el. A nyomon követett tényezők az ügyfél igényeihez igazodnak. A leggyakrabban a következő területekről van szó:
- a személyzet általános megnyilvánulása, megjelenése, kinézete
- a személyzet proaktív magatartása és tájékozottsága
- a kínált áru minősége
- a telephelyek tisztasága
- a bizalmas információk elvesztésének megelőzését célzó és védelmét szabályozó előírások betartása
A szolgáltatások fő előnyei
- fokozott hatékonyság - az adatokat általában elektronikus úton, PDA segítségével gyűjtjük össze, fiókjainknak köszönhetően képesek vagyunk minimalizálni a közlekedéssel és szállással kapcsolatos költségeket
- maximális átláthatóság - az ügyfél bármikor online hozzáféréssel rendelkezik a rendszeres látogatások eredményeihez
- fokozott kapacitás és rugalmasság - egész Magyarország területén és a környező államokban minden hónapban több mint 1000 dolgozónk van terepen
- egyértelmű árfeltételek - a látogatásonkénti ár rögzített, és magába foglalja az összes költséget, beleértve az esetleges szállítással, szállással és adatfeldolgozással kapcsolatos költségeket is.
- méretre szabott kimenetek - rendszerint minden adatot elektronikus formában gyűjtünk be és értékelünk ki, a jelentések tartalma és felépítése az ügyfél és a jelentés címzettjeinek (felső vezetők, középvezetők, telephelyek vezetői) igényeihez igazodik